Vi har listat några åtgärder som du kan prova.
Gå in på https://test.bankid.com och testa om ditt BankID fungerar. Om du har problem med inloggning så testa gärna att logga in på en annan extern sida som t.ex. www.skatteverket.se.
OBS! Inloggning hos den bank som utfärdat BankID räknas inte som ett giltigt test.
Kontrollera att du har senaste versionen av BankID-säkerhetsprogram installerat på https://install.bankid.com. Om inte, uppdatera programmet och återgå till steg 2.
Har du rätt version på ditt operativsystem? Kontrollera aktuella krav på
https://support.bankid.com/sv/felavhjalpning/systemkrav. Kontrollera sedan vilket operativsystem samt vilken version av webbläsaren du själv använder.
• Om du uppfyller systemkraven kan du gå vidare till steg 4.
• Om du inte uppfyller kraven så måste du uppdatera till rätt version innan du går vidare i felsökningen.
Rensa cookies och webbhistorik i din webbläsare. Vi har nedan länkat till respektive supportsida för de vanligaste webbläsarna.
• Rensa bort cookies i Firefox
https://support.mozilla.org/sv/kb/Ta%20bort%20kakor
• Rensa bort cookies i Chrome
https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=sv&ref_topic=3434352
• Rensa bort cookies i Chrome för Android och Ios
https://support.google.com/chrome/answer/2392709?hl=sv
• Rensa bort cookies i Internet Explorer
http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/delete-managecookies#ie=ie-11-win-7
• Rensa bort cookies i Safari på Ios
https://support.apple.com/sv-se/HT201265