INGEN BINDNINGSTID • GLUTENFRITT • LAKTOSFRITT* • INGA TILLSATSER

Kontakta oss

Kundtjänst

Vår kundtjänst har öppet vardagar mellan 08:00-18:00

08-51835920 kontakt@svartaladan.se

Företag

För frågor kring vad vi kan erbjuda er som företag

08-51835923 foretag@svartaladan.se

Exclusive

Ring och prata med någon av våra coacher för dig som behöver individanpassade matlådor

08-51835922 exclusive@svartaladan.se

Kontakt

SVARTA LÅDAN

info@svartaladan.se

08 – 518 35 920
BOX 2040
151 02 SÖDERTÄLJE

 

Följ oss

Vanliga frågor

Hur får ni hälsosamma måltider att smaka så gott?

Vi vet att om mat inte smakar bra, så kan äta hälsosamt vara riktigt svårt. Därför har vi ett riktigt begåvat team kockar som bygger näringsrika recept med endast de bästa ingredienserna.

Är alla rätter gluten- och laktosfria?

Alla rätter är glutenfria och laktosfria.
Vi använder oss av havredrycker, sojamjölk och cocosdrycker i vår matlagning.
Eftersom vi ställer särskilda krav på vår havreråvaras renhet kan vi garantera att Oatly-produkter innehåller mindre än 100 ppm (mg/kg produkt) gluten från vete, råg och korn. Det kan jämföras med produkter som får märkas med "Mycket låg glutenhalt" som får innehålla max 100 ppm gluten. Vi garanterar samma gränsvärde för alla produkter i vårt sortiment. Produkter som märks med ”glutenfri” måste innehålla mindre än 20 ppm gluten, och riktigt så lågt är inte gluteninnehållet i Oatlys produkter.

Kan jag byta ut någon rätt?

I dagsläget går det inte att byta ut några rätter och göra en unik matlåda för dig.

Går maträtterna att frysa in?

Ja, alla maträtter går att frysa ner men vi rekommenderar att äta dom färska.

Vilka sötningsmedel använder ni i matproduktionen?

I våra egna smaksatta kvargar använder vi honung. (lakto ovo).
I våra veganska rätter använder vi enbart agavesirap som sötningsmedel.

Har ni några butiker jag kan handla er mat i?

Nej! Vi finns enbart på nätet för e-handel med hemleverans.

När får jag min beställning om jag beställer idag?

Vi producerar enbart mat som är förbeställd så beställningsfönstret både för att beställa samt att avbeställa en vecka/pausa abonnemanget är som följande.

Beställ senast lördag för att få leverans på söndag veckan efter. (se till att ha täckning/pengar på kontot, finns det inte täckning när dragningen görs får du ingen beställning). Därefter sammanställs alla beställningar och skickas till produktionsavdelningen för beställning av varor. Produktionen börjar sedan måndagen för att sedan levereras på söndagen. Så m.a.o. är beställningsfönstret 7 dagar innan tänkt leverans.

Levererar ni i hela Sverige?

Nej, vi finns idag i Stockholm/Uppsala med närliggande förorter. För att ta reda på om vi levererar just där du bor så skriv in ditt postnummer på vår hemsida så får du svar där direkt!

Vi expanderar hela tiden och vill gärna få mailat vilka postnummer som inte finns registrerade hos oss. Då kan vi se vart det finns intresse och kan därefter utöka det geografiska postnummerområdet med transportföretaget.

För att få olika leveranser olika veckor behöver man beställa två gånger.

Lägg en beställning på din första låda genom att lägga den i varukorgen med den frekvensen du önskar, välj första leveransdatum och betala i kassan.
Gå nu till din nästa låda och lägg den i varukorgen, med frekvensen du önskar på denna låda. Gå till kassan och välj första leveransdatum för denna låda och betala.

Kan jag hoppa över min leverans?

Ja! Med Svarta Lådan, hoppar du över veckor eller avbryter din prenumeration lätt. Du kan hoppa över en vecka eller avbryta när som helst så länge du meddelar oss genom din veckovisa tidsfrist före en kommande leverans. Logga in på ditt konto för att hantera din prenumeration. Ändringar av din prenumeration behöver ske senast lördagen för leverans som sker på söndag veckan efter.

Innehåller Svarta Lådan någon matlagning? Är måltiderna förportionerade?

Nej, det är aldrig matlagning med Svarta Lådan. Våra kompletta måltider är redo att äta så att du kan bara njuta, det enda du behöver göra är att köpa till sallad om du så önskar. Vi tar hand om shopping, matlagning och städning! Vad ska du göra med all din nyfunna fritid? Alla våra måltider är fördelade och kompletta med näringsinformation, värmeanvisningar och en fullständig ingredienslista.

Måste jag vara hemma för att ta emot leveransen?

Du behöver inte vara hemma när din mat kommer, den kommer tålmodigt att vänta vid din dörr tills du är hemma. När du kommer hem, placera dina måltider direkt i kylskåpet och placera all din förpackning i papperskorgen. Allt förpackningsmaterial är återvinningsbart eller biologiskt nedbrytbar. Du kommer under leveransdagen få SMS om ungefärlig leveranstid av din beställning.

Vad innehåller Svarta lådan?

Original 5 innehåller 5 olika varmrätter som varieras med nötkött, fisk, fågel, skaldjur samt alltid en helvegetarisk rätt. 5 mellanmål går att köpa till om så önskas.
Original 10 innehåller 10 olika varmrätter som varieras med nötkött, fisk, fågel, skaldjur samt alltid en helvegetarisk rätt. 10 mellanmål går att köpa till om så önskas.

Veganlådan
innehåller 5 olika veganrätter. 5 mellanmål går att köpa till om så önskas.
I dagsläget kan vi inte leverera 10 olika varmrätter och 10 mellanmål.

Vegetarisk (lakto-ovo)
innehåller 5 olika vegetariska rätter. 5 mellanmål går att köpa till om så önskas.
I dagsläget kan vi inte leverera 10 olika varmrätter och 10 mellanmål.

Gårdslådan
innehåller 5 olika kötträtter. 5 mellanmål går att köpa till om så önskas.
I dagsläget kan vi inte leverera 10 olika varmrätter och 10 mellanmål.

Havslådan
innehåller 5 olika fisk/skaldjursrätter. 5 mellanmål går att köpa till om så önskas.
I dagsläget kan vi inte leverera 10 olika varmrätter och 10 mellanmål.

Hur många kalorier/kcal innehåller matlådorna?

Våra varmrätter ligger på ett snitt på 500 kcal, våra mellanmål ligger på mellan 175-210 kcal.

Hur många personer är maten beräknad för?

Maten är beräknad för en person. Om ni vill ha mat för fler personer är det bara att lägga till fler produkter i kassan och beställa.

Hur gör jag uppehåll på min prenumeration?

• Mitt Konto
• Prenumerationsalternativ
• Grön knapp = igång. Röd knapp = pausat
• OBS
Du loggar in på ”Mitt Konto”, väljer ”Prenumerationsalternativ”, och trycker på den Gröna Paus knappen. Knappen bli nu röd och abonnemanget är nu pausat. Observera att du kan fortfarande ha en framtida leverans inplanerad.

Hur skjuter jag upp min leverans?

• Mitt Konto
• Prenumerationsalternativ
• Tryck pil ner eller texten för att öppna upp schemat.
• Välj Next delivery day till veckan du vill ha nästa leverans.
Du loggar in på ”Mitt Konto”, väljer ”Prenumerationsalternativ. Tryck på texten eller på pil ner till höger för att expanera schemat. Därefter klicka i datumfältet och välj nästa önskat leveranstillfälle.

Hur startar jag upp min prenumeration igen?

• Mitt Konto
• Prenumerationsalternativ
• Grön knapp = igång. Röd knapp = pausat
Du loggar in på ”Mitt Konto”, väljer ”Prenumerationsalternativ och trycker på den Röda Play/Paus knappen. Knappen bli nu Grön och abonnemanget är nu igång igen. Observera att du kan fortfarande ha en framtida leverans inplanerad.

Hur ändrar jag mina uppgifter, exempel kontokortsnummer eller leveransadress?

• Mitt Konto
• Betalningsalternativ
• Edit Payment Method för betalkort
• Ändra kund för leveransadress eller ny portkod

Du loggar in på ”Mitt Konto”, väljer ”Betalningsalternativ”, därefter tar du och trycker på ”Edit Payment Method” under kreditkortet, fyller i ny information och trycker på spara.
För att ändra leveransadress eller portkod väljer man istället ”Ändra kund” och fyller i.

När sker leveransen?

Leveranser sker söndagar mellan klockan 11.00-16.00
På torsdagen innan leverans så kommer ett e-mail med lite information från transportbolaget Gordon och en mer specifik leveranstid.
På söndagen får ni ett SMS med mera specifik leveransinformation och ni kan även där följa leveransen live via karta.