Ingen bindningstid • glutenfritt* • laktosfritt* • inga tillsatser

Allmänna villkor


  • Allmänna villkor

    Genom att bli kund hos oss accepterar du våra allmänna villkor. Vi rekommenderar att du läser igenom detta innan du beställer.

    Att bli kund hos Svarta Lådan

    För att bli kund hos Svarta Lådan (The Black Food Box AB) måste du vara 18 år och bo inom ett område i Stockholm dit vi har möjlighet att leverera våra produkter. En beställning görs genom att registrera sig via vår hemsidan svartaladan.se. Uppgifterna vid registreringen ska vara korrekta och du är skyldig att uppdatera dessa uppgifter om de vid någon tidpunkt skulle förändras. Du ansvarar även för att dina inloggningsuppgifter förvaras varsamt och inte sprids vidare.

    Information om behandling av personuppgifter

    Läs vår integritetspolicy här

    Du som kund ansvarar själv för att uppdatera dina uppgifter under Mitt konto på vår webbsida, detta i syfte att Svarta Lådan ska kunna fullfölja sina åtaganden. Svarta Lådan ansvarar inte för konsekvenser vilka kan härledas till inaktuella kunduppgifter såsom fel portkod, felaktigt telefonnummer, felaktig mailadress samt fel leveransadress.

    Kundens ansvar för att kontrollera innehåll utifrån kundens eventuella särskilda behov eller matallergier

    Vi på Svarta Lådan ansvarar inte för att anpassa våra leveranser efter unika kundbehov eller livsmedelsöverkänslighet. Vår mat kan innehålla nötter. All mat hos Svarta Lådan är glutenfri och förlitar oss på leverantörernas egen märkning av de enskilda produkterna. Du som kund ansvarar själv för att läsa innehållsförteckningarna och att på egen hand byta ut de ingredienser som inte är lämpliga för eventuella särskilda behov eller önskemål. Vi rekommenderar kunder med en överkänslighet eller allergi att vara extra uppmärksamma.

    Vi vill att alla ska kunna äta Svarta Lådans mat och lagar därför maten för att den ska passa alla. Att ta bort en krydda ur maten är svårt, varav vi väljer att rekommendera Dig som kund att salta och peppra efter eget tycke.

    Information om eventuella förändringar av pris och tjänstens innehåll

    Svarta Lådan äger rätten att genomföra förändringar beträffande pris och/eller tjänstens innehåll. Vid prisförändringar eller väsentliga förändringar beträffande tjänstens innehåll meddelas samtliga kunder om dessa via mejl eller telefon utifrån de uppgifter som lämnats vid registreringen eller uppdatering därefter. Svarta Lådan förbehåller sig även rätten att i undantagsfall byta ut produkter som listas i menyerna mot lämpliga ersättningsvaror. Detta kan bli aktuellt vid råvarubrist eller om ursprungsingrediensen av annan anledning behöver bytas eller ersättas.

    Ändring eller avbokning av leverans

    Hos oss på Svarta Lådan tillämpar vi ingen bindningstid, däremot krävs det framförhållning från och med lördagen veckan innan vid på- och avbokningar samt ändringar. Vid en registrering startas en löpande leverans varje vecka som standard. Du kan själv gå in på Mitt konto på vår webbsida och pausa eller ändra dina leveranser. Där kan du även byta eller lägga till önskad produkt fram till angiven tid för ändringar. Därefter ligger lagd order och inga krediteringar görs.

    Betalning

    Som kund hos Svarta Lådan betalar du med kort. Som ny kund lämnar du dina kortuppgifter vid första registrering. Därefter sker debitering av din kommande leverans natten mellan lördag och söndag innan leverans nästkommande söndag (dvs 7 dagar innan leverans). Om kortbetalningen misslyckas, t ex för att ditt korts giltighetstid gått ut eller att det inte finns pengar tillgängligt på kortet kommer inte leveransen genomföras. Du ansvarar själv för att ha ett giltigt kort registrerat, samt att det finns medel på kortet för den beställda leveransen.

    Leverans

    För närvarande kan vi erbjuda leverans inom Stockholm och Uppsalaregionen. Ange ditt postnummer via vår webbplats för att se om vi kör till ditt område. Leverans sker ”till dörren” på den leveransadress som du anger vid registrering. Tid för leverans sker vanligen söndagar mellan 16:00-22:00. Lokala avvikelser kan förekomma. Om du som kund inte är hemma vid tidpunkten för Hemlådans leverans, skickas ett sms med leveransbekräftelse till det mobilnummer som du har angivit vid registreringen eller ändrat under Mitt konto. Därefter placeras matkassen utanför dörren till uppgiven leveransadress. Då en produkt levererats till leveransadressen övergår ansvaret för produkten till dig som kund. Svarta Lådan ersätter inte en stulen eller väderdrabbad leverans.

    Våra kylvaror levereras i en obruten kylkedja, vilket innebär att färskvarorna hålls kylda under hela transporten.

    Vid oförutsedda händelser och/eller besvärliga väderförhållanden kan vi i undantagsfall komma att levereras efter utsatt tid, det vill säga efter klockan 22.

    Svarta Lådan förbehåller sig rätten att ställa in eller avboka leverans om kunden angivit bristande eller felaktiga uppgifter vid registrering eller vid annan omständighet utanför rimlig kontroll för Svarta Lådan. I sådana undantagsfall meddelas du som kund om detta snarast möjligt.

    Reklamationer

    Nöjda kunder är viktigt för oss på Svarta Lådan. Eftersom Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) inte inkluderar varor som snabbt kan försämras eller bli gamla, däribland matvaror, ber vi därför missnöjda kunder att vända sig direkt till oss via mail (kontakt@svartaladan.se) eller på telefon (08-518 35 920).

    Vår ambition är att så snabbt som möjligt upprätta en personlig kontakt och på bästa sätt lösa eventuella situationer som uppstått.

    Vårt ansvar vid eventuell reklamation begränsas till varans värde och eventuella returkostnader. Likaså krävs att en reklamation måste göras inom 14 dagar efter leveranstillfället.

     

    Giltiga t.o.m. 2018-12-08

Hantering av personuppgifter (GDPR)

Svarta Lådan samlar in och bearbetar dina personuppgifter för att tillhandahålla produkter och tjänster åt dig, för att informera dig om nyheter och uppdateringar av våra produkter och tjänster, för att anpassa din upplevelse av vår webbplats samt för att förbättra våra produkter och tjänster.

När som helst har du rätt att få tillgång till, korrigera och radera dina personuppgifter och att invända mot bearbetning av dina personuppgifter. Du kan utöva dessa rättigheter genom att skicka ett e-postmeddelande till följande adress kontakt@svartaladan.se

Svarta Lådan förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med gällande lagstiftning, branschregler och andra relevanta normer. Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till tredje part utan ditt godkännande.

JAG FÖRSTÅR